يزدفردا "مدير باغباني سازمان جهاد كشاورزي استان يزد وسعت تاكستانهاي اين استان را 1950 هكتار ذكر كرد و پيش بيني نمود از اين سطح 30 هزار تن انگور به ارزش 60 ميليارد ريال برداشت شود.

به گزارش گروه خبر كشاورزي يزدفردا به نقل از روابط عمومي اي سازمان "مهندس سيد جمال سجادي پور گفت : كشت ارقام ياقوتي ، عسكري ، ريش بابا و تا حدودي بي دانه در اين خطه رواج دارد كه نوع ياقوتي در شهرستان ابركوه توليد شده و انگور عسكري محصول غالب تاكستانهاي مروست به شمار مي رود .

وي تصريح كرد محصول توليدي در داخل استان و بازار استان هاي همجوار بيشتر به صورت تازه خوري به مصرف مي رسد و تنها از اين ميزان 1600 تن به كشمش آفتابي تبديل گرديده كه با قيمت تضميني بوسيله شركتهاي تعاون روستايي خريداري مي شود .

سجادي پور با اشاره به تعهد اين استان در دستيابي به سطح زيركشتي معادل 1958 هكتار تا پايان برنامه چهارم گفت : تنها در سال گذشته 30 هكتار به تاكستانهاي استان افزوده شده كه اين امر نتيجه فعاليتهاي آموزشي و ترويجي انجام شده و تمايل و انگيزه باغداران مي باشد همچنين بارندگي مناسب و اعمال روشهاي مختلف به زراعي به افزايش عملكرد محصول در واحد سطح منجر گرديده است .

وي در ادامه خاطر نشان ساخت باغداران براي بازاريابي محصولات خودناگزيرند از وسايط نقليه سبك بنزين سوز استفاده كنند كه اين امر با توجه به سهميه بندي سوخت مشكلاتي را ايجاد نموده و حل انها محتاج تسريع مسئولين امر در اجراي تصميمات اتخاذ شده مي باشد .

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا